Wednesday, 15 August 2012

kepulangan yang dinanti..

Assalamualikum w.b.t..
selamat berpuasa n selamat berhari raya!
hari ni sorang demi sorang meninggalkan kolej kediaman UiTM kuala pilah ni..
besok tiba giliran ak pulak..hehe
sonok sangat sebab da 2 bulan lebih xbalik kampung..
rindu kat family sume..
korang da kat kampung yea???
hehhe
utk my ehem2.. hahahahhaaa...
cedeyy..bile balik rye ni bermakna perjumpaan kte da makin singkat..
makin xlame!
huuuuuuuuuuuu..sobs..sobss..
pepon..yaya ucapkan selamat pulang ke kampung!
berhati2 d jalan raya..
semoga selamat sampai ke destinasi..

korang nak tau x, esok adalh first time yaya balik raye nek bas tau..
takut gak nehh..heheh..
nerbes semacam jehh..cm excited pon de..
makkkk! tunggu yaya tau..
hehe..
best ke erkk nek bas balik kg?
dulu yaya teringin sgt nak rasa..
last2 thun ni dpt jgk rasa blek sndiri nek bas..
yeaaa!
selamat ary raya semua..:)

Thursday, 9 August 2012

Bermula lah sudah 10 malam yg terakhir di bulan Ramadhan

Assalamualaikum awakkk!
jawab la, xjawab dose tau..hehe..

alhamdulillah dah 21 hari kite berpuasa..
tinggal lg 8 hari je sebelum bertemu dgn Syawal..
8 hari??? yess! sebab tahun ni puasa cuma 29 hari..insyaAllah..:)

so ag baki beberapa ary ni nk buat baik2 tuk arwah abah, kedua2 arwah atok n kedua2 arwah nenek..
korang tau sbb ape?? sbb bulan puasa ni la bulan mulia..
Allah bg cuti sebulan utk mereka yg berada d alam barzakh dari seksaan apa sekali pon..
bulan ni la bulan mereka mengharapkan sebanyak2 doa dn pahala dari kaum keluarga..
ya..sebenarnya YAYA da xde ayah..
da lame da...
sejak umo 9 tahun lg...umo sekarang??? 20+ da pon..
lame jgk kn??
so Yaya harap Yaya dpt wat yg terbaik tuk sume family Yaya..
semoga mereka berada dlm golongan org2 yg beriman..

kalo Yaya sonok mggu depan sebab nak YAYE!
tp mereka bersedih kerana mereka dh pon tamat cuti..
Yaya harap sgt Yaya dpt bantu mereka..
Yaya nk jadi baik.. korang doakan Yaya jd anak solehah tau!
Yaya cume ad mak je..
Yaya tau Yaya degil..nakal..
tp Yaya nak cube jgk jd baik..
moge2 bile korang bce korang pon doakn Yaya jd baik..insyaAllah..
n Yaya juga doa awakkkk semua baik2 belaka..hihi..

Yaya xde pape dpt bntu abah..cuma doa je yaya ad..
walaupon dari kecik Yaya xdduk ngan Abah, tp Yaya tau YAYA XKAN LAHIR TANPA ABAH!
dan mak xkn setia kat abah sampai sekarang kalau abah xbaik!
Abah tau x, berapa ramai org nk kat mk..
tp sorang pon mk xnk sbb mak kate mk mesti mimpi arwah abah kalo ad org pinang mak..
walaupon Yaya xtau makna kasih seorang Abah tp Yaya harap kalu Yaya panjang umur, Yaya kawin..
suami Yaya mampu jd Abah yg baik utk anak2 Yaya nanti..

Yaya minta maaf sebab Yaya bkn ank yg baik..
Yaya jarang ingat abah..
sebab dari umo 2 taun Yaya xdduk dgn arwah abah..
atok Yaya yg bela..
takdir yg menyebabkan kita jd mcm ni...
Yaya kasar n ganas sbb Yaya xpenah ad seorang lelaki pon dlm keluarga Yaya..
ble Yaya ad BF bru Yaya belajar hormat lelaki..
tu pon xsempurna..Yaya takut ngan lelaki..
Yaya fobia...
Yaya minta maaf sebab xpena ckp Yaya sayang kat Abah..
dulu masa kecik2 abah nk jumpe Yaya selalu lari..
sebab Yaya takut ngan Abah..
sekarang Yaya da besa..n myb Yaya pon bakal jd isteri org nanti..
baru Yaya tau Abah tu penting...
baru Yaya fikir...KALAULAH ABAH AD NGAN MK MESTI YAYA XSUSAH MCM NI...
tnx jugk kat abah..sebab kalo abah ad, mesti Yaya masih xsuke abah..mesti Yaya sakitkan aty abah ngan lari n elak dari jumpe abah..yaya minta maaf... yaya xpenah salam tgn abah Yaya waktu raya..dari kecik, sampai la sekarang....Yaya cume ad mak..MAK je segalanya bg Yaya...
Mak la susah payah besarkan yaya.. Thanks mak besarkan Yaya sampai Yaya masuk U... 

maaf..entri kali ni panjang dari biasa...
ikhlas: bersyukurlah dengan apa yg kita miliki...:)

Thursday, 2 August 2012

Slot Jiwang-Jiwang!

salam jumaat semua!
tajuk citer ni menjadi begini sebab yaya terjumpa lagu CINTA ARJUNA ni..
mcm jiwang plak tjuk lagu ni..
mungkin melambangkan cinta seorang lelaki..
yaaa... buat gadis impiannya yg mungkin cuma dapat dilihat...
direnung dari jauh..haha

sambil2 bace bnd ni denga2 la lagu aliff aziz ni ye..
org kata cinta ni manis kalau dinikmati dan pahit kalau ditelan..
ehh betol ke?? ke yaya yg reka ayat ni? haha
korang rasa yg mana???

ok berbalik pada tajuk CINTA ARJUNA!
lelaki...lelaki..lelaki..
ok! sy perempuan..
lelaki versus perempuan..
siapa yg paling memahami n siapa paling setia??
jawapannn???????????

mestilah dua..setia sekiranya dy setia pada Allah..
mane nk cri org mcm tu??
kite check la diri kite dulu.
we will get the same people like us..
shuuuuutt..
Allah tu baik.
jodoh manusia ni semua yg terbaik, walau kite bercerai itu yg terbaik
sebab itu janji Allah.. kalau anda rasa xbahagia sekarang,
mungkin Allah nak bagi kebahagiaan yg lebih masa akan datang..

manusia ni ad pegangan..
so percayalah
kite akan temukan yg teridah dn terbaik dalam hidup ni
sesuatu yg kita tidak fikirkan
itu bg org2 yg bersyukur..mereka akan menerima dengan terbuka
untuk yg xrase puas pulak cemana??
dok diam2! hehehe
k laaaaaa..tata..titi..tutu...:) 

p/s: bersyukurlah dgn apa yg kita miliki..

Lets song Together :)