Friday, 23 November 2012

sweetnye PENGALAMAN!

assalamualaikum korunkk!
hye..hye..hye...!
korang tgh buat ape tu??? heheee.. confirm la tgah baca blog yaya ni kn??
ape punye soalan daaa... nk tau x?? yaya nak citer something arini..
alhamdulillah da seminggu praktikal di MARDI..
banyak jugak bnda baru yg kitrang blaja.. n xlupe jgk kwn2 baru OGY n Muhsin nme dy..
dorang sporting.. pekerja2 kat MARDI ni pon best giler..
hari2 mkn free..heheeee... untungnyeee! time kasehh maktam n pkck spe ekk nme dy.. maaf yaya lupe..
 hari ni keje separuh hari je..tp ni la saat yg ditunggu2.. hujung minggu!
time ni la baru dapat rehat puas2...haaaaa... bestnyeee... tidurrr..

dalam seminggu ni macam2 kitorang rasa.
alhamdulillah semuanya masih baik lagi..
paling best santai di tengah2 sawah.. korang pernah try??
best tau.. sambil makan mangga muda.. siap bawak kicap, pinggan n pisau lg tau..
hahaaaaa.... tp malangnye xada gula.. saje yaya xnak ambik sbb dorang xsuruhhh pon!
nampak x yaya ni lurus sangattttttt lah orgnye.. hahaha
maaflah kengkawan.. yaya mmg begini.. pepon best sgt time tu..angin pon sepoi2 bahasa..
santai giler.. saat macam ni la yg kite akan ingat bila kite da xkje kat MARDI lagi..
so skang ni nikmati la same2 ye.....

santai di tengah sawah 
buat encik supervisor sy yg sgtttt lah muda tu..
maaf sy gelak sbb anda terjatuh..
hehe.. encik mengingatkan sy pada seorang sahabat yg kini di arau.. menyambung degree dy..
hahaaaa...pastiny dy laaa si IPIN! anyone kenal IPIN??
tp pepon..encik ni kira baik la jugakk.. jangan laaaa bagi kami buat keje teruk sangat yeee...
heheeeee... encik kannn baekk.. bodek sikit..hoho... 
k la guyz..nak berehat.. 
good nite!

Monday, 19 November 2012

penatnyeee!

hye you all!
Assalamualaikum..
topik arini: latihan praktikal yg memenatkan kaki!

nk buat cemana la kn
da nme pon studnt...
hahaahaaaaaaaaaaaaahhh.. ade ke patot ak kne jalan ulang alik tempat sme je 5 kali...lg jauh dr g kuliah nehhh...huuuu.. tp pepon mmg best..
arini jela best sikit, hari lain tatauuu..tatauuu...

mari kita ke sawah ! heiii!
lamenya xg sawahh..
takut pulak badan xtahan..
banyak rupenye keje student practical ni..huhu
tp kt tmpt lain xtau laaa... kt tmpt kite sgt banayak aktiviti..
xpelaaaa... 3 bulan je..
sabar SIKIT je..

tp yg xbest tuuu
pepg da kne tengking guard! ade ke patot berenti tpi jln jap nk turun dr kete pon nk mara!
bkn mkck ak parking nk stay situ pon!
nk mara2 pasal!
konon je.... ntah ape2..
pg2 da spoil mood ak.. nasib bek de org tlg ak punch card..huhu..
time kasehhhh.. kalo x menjajau le ak.

k laaa..bdn ni letihhhh sgt..ngantokkk..
tidoooo jomm! nite korang.. heee

Saturday, 17 November 2012

SELAMAT BERBAHAGIA SAHABAT!

morning semua!
assalamualaikum..

nampaknye kite da berada di zon "PENGANTIN"
memandangkan sekarang ni cuti sekolah
jadi ramailah pasangan pengantin yg memilih utk melangsungkan majlis resepsi masing2 waktu2 ni..
aaaaaaaaaaaannnnnddddd! 
xterkecuali lahhh member yaya yg sorang ni...hehe
dah name pon pengantin.. mesti la cantik bukan?? hehe.. 

di kesempatan ini yaya nk wish selamat pengantin baru buat si pengantin ni....
alhamdulillah dpt juga bertandang ke rumah pengantin walaupon pada hari pernikahan sahaja.. pepon, semoga pasangan pengantin ini berbahagia dunia dan akhirat dn semoga dikurniakn zuriat yg soleh dan solehah yg pastinya zuriat yg sempurna buat kedua mempelai... 

yaaa... disebabkan kami rakan sekelas.. MAKA!
adalah insan2 yg mula bertanyakan yaya!
bila lg nak kawin?????
hahahaaaaa... yg ni tiada jawapan.. kita hanya merancang ttp Allah lah yg menentukan..
kami muda lg laa mkck2.. ngeeeee..
kawan sy ni jodoh dy da sampai, so xpela dy kawin dulu
sy ni jodohny belum smpai jd kena la tunggu ok??
huhuuuuuuu... buat mase ni exclassmate dlu yg da kawin baru je masuk 5 org kot.
so masih ramai lg yg membujang.. n masih lg bleh berhuhahuha bersama

buat para pengantin sekalian, selamat berbahagia n selamat menjalani ibadah sebagai pasangan suami dn isteri... jadilah anda pelengkap antara satu sama lain.. 
okeylah.. yaya rasa cukup sampai sini.. lain hari kite story mory lg yekkk...
tata sumee.....
wassalam.. :)


Thursday, 8 November 2012

segalanya adalah ketentuan

Assalamualaikum w.b.t.

di pagi jumaat yg redup dan aman..
alhamdulillah keputusan peperiksaan akhir pun sudah dikeluarkan.
syukur padaNYa aku masih menjadi salah seorang yang bertuah.
kerana menikmati hari2 yang indah di kampongku sendiri

hari ni nak certa kisah..pengajaran..tauladan
buat aku sendiri juga kamu2 yg lain..
memang kita adalah manusia
hidup dan mati segalanya di tangan Tuhan
Allah yg ESA

kisah ini mengilhamkan aku untuk sebuah kata2..
meskipon dy binatang kesayanganku..
dy juga menerima seksaan dari Tuhan.
ketika ingin menemui ajalnya..

kisah ini mengenai seekor kucing..kucing yg tersayang..
dua minggu ak di kampong
last2 sehari je ak kehilangan kucing yg menjadi teman hidup ak selama beberapa tahun ini
kucing yg xberdosa tu akhirnya mati kerana sakit yg tidak mampu lg ditanggung
ak melihat sendiri di depan mata bagaimana kesusahan yg ditanggung..
sakitnya dy.. ak pulaa
hanya mampu membelinya dengan limpahan air mata dan doa.
doaku di hari itu agar Allah segera mengambil nyawanya..
tidak snggup uk melihat dy seksa.. sakit..

moralnya di sini, kita ini..
manusia..
boleh dikatakan hari2 melakukan dosa
sedangkan binatang yg tidak berdosa pon seksa..
inikan pula kita..
aku mula terfikr..
bagaimana kita ketika menghadap kematian kita?
bagaimana kite di alam barzakh??
kuatkah kita??
kucing itu...seksanya di dunia shja..
tetapi kita??? 
adakh hanya di dunia semata2 juga??
pastinya tidak..
"syurga dunia bg org2 yg tidak beriman mnakala neraka mereka di akhirat dn neraka di dunia bg org2 beriman manakala syurga di akhirat bg mereka"
aku berdoa agar ak juga tergolong dlm org yg beriman..
dan begitu juga kamu..dan semoga kita tdk terseksa di kala Allah menjemput kita..
semoga kita tergolong dlm golongan org yg mati dlm iman.. amin
I MISS U mu lovely cat..


Lets song Together :)